Powered By Blogger

Thursday, June 16, 2011

"Ayat yang menjadi ikutan".

Hye. Assalammualaikum :)


Now, aku nak membebel pasal masyarakat kita zaman sekarang neh. Hurmm. Aku tahu ramai diantara kita yang senang terikut-ikut dengan budaya luar and dalam negara sendiri juga. KAN. Betul tak apa yang aku cakap? Kalau tak betul tape. Tapi aku rasa betul. HUH. WHATEVER LAH.


Sekarang neh ramai budak-budak Malaysia lah kan. Kebanyakkan senang terpengaruh dengan media-media massa and sewaktu dengannya. Haahh. Yang neh, aku tahu mesti korang setuju cakap aku. CONFIRM setuju punya lah. Hehe :)


Pagi neh, aku nak cakap sikit lah pasal 'ayat-ayat yang menjadi ikutan rakyat Malaysia' neh. Tak kira lah ayat tuh sama ada dalam filem ke, drama ke, apa ke, yang penting dieorang senang terikut-ikut. KAN.


Mehh, sini aku show list sikit ayat-ayat yang dieorang suka ikut or senang citer ayat yang menjadi ikutan. Macam title aku yang kat atas tuh.


******************

  • Lu Langsi Lu Mati.
  • Apa pon tak boleh.
  • Ahh, siallahh. Puihhh.
  • serammmm nehh.
  • Lu Abang Long ke, Ayahanda ke yang penting KL neh gua punya.
  • Anak-anak ikan mak.
  • KL neh kawe Legend.
  • Lawan aku bukan 2 orang tapi 2 lori.
  • come to papa, come to papa.
  • Hak'alohhh.
  • Aku tak takot mati, tapi aku tanak mati.
  • cer citer, cer citer
  • kita bakor je, kita bakor je.
  • kau baby kan aku. Kau main samak dengan aku. *Hahah*.
  • Eeeee. Budak neh, aku cepuk kang.
  • Kau ingat kau besar, aku takot.
  • Cubit sikit jerit supe ponde. *Hahah*.
  • Ada aku kisah.
  • Tamooo.Tamooo.Tamooo.
  • Jangan buat lagi nanti mak marah.
  • Apa pandang-pandang.
  • Kirim salam kat Tok Anjang dia.
  • Memeh arr. Hahah :)

Okay, itu adalah suku ye, kawan-kawan. SUKU dari ayat-ayat yang selalu kita dengar. Kalau tak ada banyak lagi.
Mesti korang pon pernah dengar kan ayat neh. KAN-KAN? HUH. And korang pon mesti terikot-ikot dengan ayat neh. Haaa.


Haaa, itu je lah yang boleh aku sharing-sharing. Selamat membaca. Mmuahxxx. XOXO.


p/s : 'Gua nak makan fish and ship' :) Hahaha. ~~~


Lots of Love
Fia Aznam Roses

No comments: