Powered By Blogger

Monday, July 16, 2012

"Persoalannya...??"


Hi.. Assalammualaikum :) 


Seperti yang korang semua tahu, bila kita berkawan dengan seseorang mesti orang sekeliling akan tanya soalan-soalan yang suka mengundang.. Am I right? Hurmm..

Contohnya, bila kite start menjalinkn hubungan, orang akan tanya.. "Bila korang nak tunang"? Hurmm..
Kalau seorang dua orang yang tanya tak kisah sangat.. Yelaa, memandangkan umur semakin meningkat.. Kedut-kedutan pon semakin menonjol.. Erkkk.. Ada ke??? Heee -,-"
Mungkin sebab itu orang suka bertanya..

Dan bila kite decide untuk bertunang, mula lah, orang sekeliling nak mempertikaikan and akan ada jugak soalan yang mengundang.. Contohnya..

"Kawan-kawan I nak tunang".. Then certain people akan cakap "Congratalution" and all.. But certain people pulak akan cakap "Sure ke korang nak tunang, dah pikir masak-masak ke? Yela tunang nie kan macam-macam dugaan.. "Biasalah darah manis.." See? Lain orang lain pemikirannya..Kadang-kadang sampai aku sendiri pon tak faham..

Tapi prinsip aku senang je.. "Ikut kata hati".. Jangan dengar cakap orang.. Sampai bila kite nak dengar cakap orang.. Memang lah sometimes dengar cakap orang nie ada baik untuk diri kita sendiri jugak..

And bila kite dah kahwin soalah lain pulak orang suka bertanya.. Arghhh............
Sometimes rasa macam dah malas dah nak jawab soalan-soalan tuh.. Sebab soalan sume sama..

"Bila korang nak kahwin?"

"Dah pikir ke tarikh kahwin bila?"

"Dah beli barang-barang ke untuk kahwin nanti?"

Arghhh.. Kadang-kadang rasa dah malas dah jawab soalan-soalan macam tuh.. Tapi orang dah bertanyakan.. Nak tak nak kena jugak jawab.. Tapi jawapan aku senang je..

"InsyaAllah tahun depan.. Doa2kan lah kami supaya cepat diijabkabulkan.." *Jawapan nak selamat*

Then kalau ada gak orang yang suka tanya banyak-banyak kali aku jawab je..
"Kalau ade duit kahwin lah".. Hehehhe :D

Aku rasa macam panjang pulak aku membebel kali nie kan.. Okay lah..


Heee :) Terimalah dari saya yang tak berapa sempurna nie.. 

As'salam :) 
See you again.. XOXO..


Lots of Love
Fia Aznam Roses

1 comment:

Nurul said...

biase lah tu.. nnti kite dah kawin, org tanya dah ade isi ke... huhuhuhu sabo bnyak2 ye