Powered By Blogger

Friday, June 17, 2011

"Why I love Roses?".

Hye. Assalammualaikum :)


Hallo, seperti mana yang korang tahu aku punya nama blog neh is 'Fia Aznam Roses'. And korang pon tahu yang tuh semua bukan nama sebenar aku. So, macam yang aku bagi tahu. 'FIA' stand for Fatin Iryani Azni and Aznam is bapak aku lah kan. Haha. Korang pon tahu kan. Disebabkan nama aku panjang sangat. So aku pon pendekkan lah. Haha. Aku pon amek jela huruf depan nama aku yang panjang tuh. Hihihi -,- 
Tapi aku rasa nama aku tade lah panjang sangat kan. NICE je aku rasa. ILOIKEMYNAME :) Pandai mak bapak aku pilih nama. Hehe. MAKSUD PON SEDAP. BEST LAGI. Haha "___" *Puji nama sendiri tatahan*.


Sebenarnya, aku nak cakap kenapa nama aku mesti kena ada ROSES? Tettt.!! Apa kes? Haa, padahal dalam surat beranak ke I/C ke mana ada nama Roses tuh. Huhu. Untuk pengetahuan korang. Aku memang suka nama Roses. Heee -,-
So disebabkan itu aku letak lah sendiri nama Roses tuh. Ahhh. Suka hati lah kan. Nak letak nama apa pon. Huhu. Diri masing-masing maaa. Aku rasa bukan aku je kot yang suka nama samaran neh. Ramai orang kat luar sana and termasuk lah korang pon mesti ada nama samaran sendiri kan. Haha. Tayah tipu lah. Macam artis-artis kita kan. Nama tade lah sesedap mana. Tapi dah jadi artis kena lah ada nama komersial gitew kan. Hehe ":) BARU LAH ARTIS NAMANYA. Haha. Puuihhh ^___^


Okaylah. Nak cakap pasal Roses neh, sebenarnya aku memang suka dengan bunga Rose. Haha. Yela, walaupun aku tak pernah dapat bunga. Tak kira lah dari sesapa pon. Huhu. Dari orang tersayang ke apa ke. Tak pernah okay. Ohhhh *Sedihnyaa, 'buat muka comel'*. Hahahaha.~~
Aku ulang balik lah, bagi korang paham. AKU MEMANG SUKA ROSE. Rose bukan nama orang okay. Rose is Flower. Haha. Flower of Roses. LOLL. Haha :) 


So disebabkan itu, meh sini aku nak cakap sikit pasal Bunga Rose neh atau bahasa melayunya Bunga Mawar :) Korang kat luar sana pon, especially perempuan lah kan. Mesti pernah dapat bunga mawar neh kan. Lagi-lagi time Valentine's Day. Hurmmm
-,- Kan-kan? Korang selalu dapat bunga rose neh color apa? Of course lah warna merah kan. Haha. Merah kan bermaksud Cinta yang hangat membara. Hohoh. Ohh, itu tipu namanya. Haha :) Aku pon tatau maksud-maksud bunga rose tuh. Haha. Selengerrrrr... Suka je bunga rose lebih. Tapi maksud pon aku tatau. Huhuh.~~


Tape-tape korang semua meh sini, aku nak cakap sikit about meaning of roses neh, and for your info lah kan, bunga ros ada bermacam-macam color and maksudnya yang tersendiri. So, disebabkan itu aku nak share dengan korang semua. Heeee :)



The Meaning of Roses :)


Bunga Ros Merah: Si dia mencintaimu setulus hati dan ingin bersama selamanya.

Bunga Ros Kuning: Si dia mahu kamu menjadi sahabatnya atau ia menandakan perasaan cemburu terhadap kamu

Bunga Ros Putih: Rasa cinta yang ada dalam dirinya adalah cinta sejati dan sesuci ros putih itu. serta untuk merakamkan rasa ambil berat pada seseorang.

Bunga Ros Merah Jambu: Kamu adalah cinta pertama si dia dan ini menjadi rahsianya sejak sekian lama. Maknanya kamu adalah insan yang menjadi idamannya selama ini. Dan juga bermaksud simpati, kelembutan dan kemanisan. Merah jambu pekat-kepekatan ini membawa maksud ungkapan ‘terima kasih’ tanda penghargaan.


Haaa, itu adalah maksud-maksud bunga ros neh. Hurmmm, tatau lah nak cakap betol ke tidak. Sebab aku pon macam kurang pasti je. Hehe ":) Tapi terpulang lah kat korang nak percaya atau tak. Sebab aku tak paksa korang untuk caya. Huhu. Sebenarnya aku pon tatau warna bunga rose neh ada berapa warna. Sebab kalau pergi kat florist macam-macam warna rose ada. Biru ada, oren ada. Hurmmm. Aku pon peliks. Haha :) ~~


Tapi aku paling suka bunga yang 1 neh, suka sangat lah. Heeee ":)


Tadaaaa~~






Hahaha :) Cantik tak? Huhuh. CANTIK MACAM BUNGA.

Saya suka...... Puji diri sendiri? LOLL. Tape lah siapa lagi nak puji kalau bukan diri sendiri. HOHOHO -,-


p/s : Tak pernah dapat bunga. Hurmm. Kalau sesapa nak bagi bunga, bagi jela. Saya terima je. HUHUH ":)


Kbai. Salam.


Lots of Love
Fia Aznam Roses

No comments: