Powered By Blogger

Tuesday, December 06, 2011

"Cara Memujuk Lelaki".

Hi.. Assalammualaikum :)


Selamat Petang.. Dah lunch ke semua? Alhamdullilah.. Kenyang saya hari neh, makan nasi ayam.. Rezeki..

Sebenarnya, hari neh mood saya tak berapa nak okay! So agak sopan jugak lah menaip sekarang neh, mood yang tak okay tuh, bukan mood yang tak baik.. Cuma saya touching sikit dengan En. Boyfie :(
Yela, sekarang neh tatau siapa yang merajuk.. Dia ke aku? Sape yang tengah pujuk sape pon aku tatau neh.. Tapi yang penting aku touching -,-"

Rupanya pujuk lelaki lagi susah kan dari pujuk perempuan.. Hurmm.. So, untuk menyenangkan kaum-kaum wanita yang nak pujuk sang hero neh, sini ade sikit tips.. Yang mana tips neh aku just copy and paste je :) Tapi aku ade lah ubah and tukar ayat sikit-sikit.. Tade lah copy sepenuhnya.. Heeee..

Maaf, aku memang tatau nak pujuk lelaki.. Sebabnya, aku seorang yang kuat merajuk.. Selalu orang yang pujuk aku.. Heee :D

Tips untuk memujuk Lelaki yang merajuk :)


* Beri ruang si dia untuk Bersendirian..

If lelaki yang merajuk, hope korang jangan tanya dia soalan yang bertubi-tubi.. Selalu perempuan if BF die merajuk die suka tanya "B, kenapa senyap neh", B, tak sayang I dah eh".. Okay, lepas neh if dorang macam tuh, korang senyap je.. Tayah tanya dorang apa-apa.. Sebab bagi dorang masa and ruang untuk si dia bersendirian and menenangkan fikiran dorang.. Kalau korang asek tanya-tanya boleh buat korang lagi gaduh besar.. Heee :)

* Sentiasa memberi sokongan.. Bukan menjatuhkan..

Selalu pasangan yang suka menjatuhkan diri masing-masing neh memang susah.. Contohnya, kutuk pasangan sendiri dekat kawan-kawan.. Hurmm.. If pasangan korang macam neh, baik lupakan.. If pasangan korang memang ikhlas cinta and sayang kat korang, die akan terima korang seadanya..
So, untuk korang yang yang dalam masalah dalam percintaan neh, jangan lah menunding jari or sentiasa bergaduh, salah sorang kenalah mengalah.. Kalau boleh beri dorang semangat and sokongan.. Contohnya, if BF korang kena buang kerja, janganlah korang 'boo' or bebel kat die.. Kalau boleh bagi semangat and terus menyokong die dari belakang.. Confirm korang bahagia and happy :) Amin..

* Buat sesuatu yang menggembirakan hati dia..

Okay, if pasangan korang sedang merajuk, kalau boleh korang buat something yang boleh buat dia happy.. Tak pon bawak die pergi makan tempat yang best-best.. Kalau sape yang banyak duit @ kaya tuh, boleh lah beli kan dorang benda yang best-best.. Contoh lelaki, barang yang best untuk dorang, maybe kasut, jam or perfume.. Kalau perempuan, dah tentu lah handbag and kasut kan.. Tak pon make-up.. Heee :D


Haa, itu adalah tips uang tak seberapa untuk memujuk lelaki yang merajuk.. Kalau nak tahu berkesan ke tak, cube korang try bagi die marah, lepaas tuh try pujuk die.. Berkesan tak agak-agak.. Hahah :)


Merajuk ye bang.. Heheh :) Mmuahxx.. Loveyaa -,-"

Lots of Love
Fia Aznam Roses

No comments: