Powered By Blogger

Tuesday, September 24, 2013

"The Nikah Day - Bergelarnya Seorang Isteri"


Hi Assalammualaikum :) 


Sebelum tuh, nak cakap : Dah 3 bulan lebih kahwin baru nak update.. Huhu. 
Aku just nak share the moments yang aku rasa aku nak share dengan korang semua.. Hee ~~

Actually, my nikah day on the 25 May 2013 hari tuh.. So perasaan aku time tuh bercampur-baur dan before the nikah day aku betul-betul tak boleh tidur.. Even mata rasa mengantuk sangat and letih semua ada tapi mata ni tetap tanak lelap juga! Nak kata aku excited.. Memang rasa excited tuh ada.. Lagi-lagi bila tengok pelamin nikahku dah siap.. Lagi rasa tak sabar nak kahwin time tuh.. Huhu #Gatal. Nak cakap rasa takut pun ye juga. Hehe :) 

Okay lah. Bila tiba waktunya aku dinikahkan perasaan aku tak boleh dibendung lagi.. Nervous, takut, happy semua ada uolls.. Time-time dah make-up cantik-cantik.. bila tengoknya Tok Kadi masuk rumah time-time tuh lah perut aku ni meragam nak memerut nak terkencing semua ada.. Hihi.. Tapi aku still boleh tahan lagi. Huhu.. :P 

The rombongan's from my hubby side :) 

Haa, yang pakai baju pink tuh my dad.. So time tuh dorang tengah bincang-bincang/borak-borak.. Tapi aku tatau lah pulak apa yang dorang borakkan.. Huhu.. Maklumlah, time ni aku dalam bilik tengah nervous.. HAHA.. 

Tengok muka my hubby time ni, muka nervous habis.. Huhu :) 

Okay, ini lah anak-anak buah my hubby.. Ramaikan? Sepuluh orang semuanya.. Heee :) 

Sekarang ni Tok Kadi tengah beri ceramah sikit dekat my hubby.. Look at him, muka focus + muka nervous + muka cuak semua ada.. Apa yang Tok Kadi cakap time ni, angguk je.. Hehe.. Time ni juga lah aku pon nervous jantung dup dap dup dap okay! 

Orait, now time tuh sign-sign documents apa yang patut.. Hehe.. 

*Lagi bertambah dupdapdupdap jantung aku time ni..

Walaupun tengah nervous time ni tapi aku mampu tersenyum.. Ecehh.. Haha.. Dah photographer tangkap gambar aku kan, kenalah senyum.. Kihkihkih ~~

Dengan itu, lafaznya akad nikah seorang lelaki kepada bakal isterinya.. Hukhuk.. 

Alhamdullilah.
Dengan sekali lafaz, aku telah bergelar isteri to Noor Aizat. Syukur! 

Masa yang ditunggu-tunggu, time to Batal Air Sembahyang.. 
  • Gambar 1st : Pengantin Lelaki gave the "Duit Mas Kahwin" to Pengantin Perempuan..
  • Gambar 2nd : Penyerahan Gelang as a barang "Batal Air Sembahyang". 
  • Gambar 3rd : Masa untuk Pengantin Lelaki memakaikan gelang ke Pengantin Perempuan.. Huhu..
  • Gambar 4th : Time to salam-salam dengan lelaki yang bergelar "Suami".. Hiks!
Okay, kalau nak tahu time ni semua orang suruh cium tau.. Tuh yang masing-masing gelak malu-malu kucing time ni.. Hehe :) 

Eh eh eh.. Hehe.. Tape dah halalkan.. ~~ #TutupMuka

A few pictures dengan kesayangan-kesayanganku.. Love all of you..

Oraite, mengenai barang hantaran pulak kali ni aku bagi biasa-biasa je.. Tade lah bagi gempak-gempak.. Huhu.. 7 berbalas 9 sahaja.. Sebab time tunang hari tuh kira banyak jugak aku bagi.. 11 dulang kot rasanya aku bagi kat pihak lelaki.. So time nikah just simple but nice.. Ecewah.. 

Hee, so ini lah barang hantaran's yang aku bagi kat pihak lelaki.. 
Tema harus purple uolls.. Haha :P 

Okay yang ni pulak hantaran's from the Groom's side.. Hehe..
See I told ya rite, barang hantaran's kita orang simple je.. 

Anyway, I would like to thank everyone yang membantu aku and family aku dengan jayanya dan berjalan dengan lancarnya majlis aku.. Especially to my ibu and ayah, jiran-jiran tetangga, saudara mara and tak lupa juga to my beloved friends yang datang menolong.. Thanks all.. Hanya Allah SWT, saja yang dapat membalas jasa uolls.. Me love you so much.! 

Dan aku juga nak berterima kasih kepada insan yang paling aku sayang kat dunia dan akhirat nanti.. InsyaAllah.. Ini lah insan yang aku maksudkan.. Ibu dan Ayah aku.. Aku tatau nak cakap macam mana.. Banyak sangat yang dorang dah tolong aku.. Thanks Ibu Ayah.. Love yaa.. 

So aku rasa sampai sini jela aku membebel.. Tulis panjang-panjang pon bukannya ada orang nak baca sangat.. Ya dok? Huhu.. Tape lepas ni aku share pasal lain pulak k.. Huhu.. 

Okaii.. Enjoicee reading bloggers! Thanks.. 


Love,
Fia Aznam Roses


2 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak, comelnya! moment masa nikah ni saat kita akan ingat sampai bila2. ijab kabul dengan orang tersayang kan.. hehee

Fia Aznam said...

Wassalam awak.. Hehe.. TQ tau, malu kita.. aah betol.. moments yg takkan kita lupakan sampai bila2..