Powered By Blogger

Tuesday, October 13, 2015

"Vacation : Percutian ke Pulau Pangkor, Perak"


Hi Assalammualaikum :) 


For your information aku dah lama tak pergi bercuti dengan family aku.. Kalau pergi bercuti pon tempat, alaaaa paling dekat lah Port Dickson.. Sampaikan aku dah tahu apa yang ada kat PD tu.. Lagi pun sekarang dah bulan October, so memang time orang pergi bercuti bila nak dekat hujung tahun macam ni? Ye dakk? Hehe.. 

Plan sebenarnya nak pergi Langkawi, sebabnya aku memang suka pergi sana.. *yela akukan hantu coklat* memang tempat fav lah kan.. Haha.. Tapi kos nak ke Langkawi kalau tade RM2000 dalam tangan tak usah lah, lagi-lagi orang boros macam aku ni.. Kang nampak tu nak beli, nampak ni nak beli.. #JanganKecam.. Haha :) 

So untuk kali ni punya percutian aku plan dengan suami and family aku nak ajak dorang pergi Pulau Pangkor, sebabnya.. aku belum jejak lagi Pulau Pangkor.. Lagi pun bagi aku ini kira percutian bajet lah.. Yela orang cakap kat sana tade apa sangat.. If nak shopping pon ikan bilis.. Haha.. 

Jumaat, 9.10.2015 

Aku bertolak hari Jumaat pukul 10 pagi.. Kononnya nak sampai Lumut sebelum pukul 1.. Yela nanti if lambat-lambat tade ferry.. Haha..  Padahal ferry ada je sampai 8.30 malam.. Huhu.. Lagi pon aku bawak anak aku, yelah takkan nak tinggalkan? Huhu.. takut lah if lambat-lambat nanti merengek pulak anak aku.. Biasalah budak ni mood dorang tak menentu.. Hehe.. Then end up aku sampai Lumut pukul 2 petang.. Sebabnya suami aku ikut jalan jauh.. Patah pinggang duduk dalam kereta lama-lama.. Haha.. 

Bila dah sampai harus snap picture kan.. Hehe.. 
My ibu and ayah.. Tengok anak aku tuh, muka excited plus anak aku dah besar so tersangatlah active.. Penat weh nak mengejar.. Huhu 

Dalam ferry.. 
*Sementara nak tunggu ferry ni berjalan, time ni aku dah penat sangat muka habis lencun dengan minyak + peluh* but #likeaicare :)

and finally...
Alhamdullilah jejak jugak aku di Pulau Pangkor.. Tergoda okeh tengok taxi jambu ni.. 
Huhu.. Pink giteww.. 

okay bila dah sampai Pangkor ni, dalam kepala aku tak fikir apa aku terbayang katil je.. Haha
Tak sabar nak check in weh.. nak baring.. Aku stay dekat Lyana Villa, Teluk Nipah.. 
Aktiviti petang tu tade apa sangat.. nak mandi laut pon aku malas.. sebabnya aku sampai dalam 
pukul 3 lebih.. so aku just lepak bilik.. beli lempeng pisang and apam balik sedap.. bape kali aku pergi beli apam balik tu.. Haha.. 

Sabtu, 10.10.2015

Untuk hari kedua dekat Pangkor ni, tak sah la kan dah sampai pulau tak pergi buat snorkeling..
So pagi tu aku pergi snorkeling dengan adik-adik aku semua.. It was fun okeh.. First time sebenarnya aku bersnorkeling.. Haha.. and i proud of myself.. ececeh 

HAHA

Sebelum nak naik boat.. pusing pulau :)
#Selfiedulu

My lil' family yo.. Anak aku tak suka pakai safety jacket tu.. Haha.. 
Dia asyik tarik tarik je.. Huhu.. Rimas kot.. 

Yeayyy.. #Abaikanrotiditangan.. Haha :) 

It's snorkeling time.. Huhu

*Tapi banyak batu la.. Habis luka kaki and tangan.. Then batu dia licin.. So kena careful.. 
Aku snorkeling dekat Giam Island :) 

After snorkeling, nak pusing-pusing satu pulau dengan van jambu.. 
Charges van jambu : RM80.00 
Van jambu bawak pergi Temple.. 
Sini fridge magnet murah gilosss - 7 jenis : RM10.. 
Kalau dekat Teluk Nipah mahal - 3 jenis - RM 10.. So aku beli fridge magnet dekat sini untuk souvenir bagi kat kengkawan and ipar duai je.. Hehe :) 

After Temple, van jambu bawak pergi Kota Belanda.. 
Dekat sini tade pape pon.. Tapi untuk nak tangkap gambar or selfie bolehlah.. 
Time aku pergi ni ada group perempuan siap baring lagi okeh nak snap picture punya pasal.. Haha

Lepas dah melawat tempat bersejarah dekat Pangkor, van jambu bawak pergi pekan,, 
Untuk shopping ikan bilis ke, sotong ke and so on.. Haha.. 
Bagi aku a bit mahallah berbanding dekat Jeti Lumut.. Tapi aku beli jugak lah.. Ikan bilis untuk mertua.. Tapi pekan dia macam pekan koboi je.. tak banyak lah orang jual.. Huhu..

Lepas penat pusing pulau dengan van jambu.. Balik chalet dan rehatkan badan.. Tak mandi laut pun petang tu.. Sebab dah penat.. :)

Ahad, 11.10.2015

Masa untuk pulang.. Bangun awal okeh sebab kononnya takut nanti dekat ferry ramai orang.. Time orang nak balikkan.. Pukul 9 pagi dah tunggu van jambu fetch untuk hantar ke jeti.. Tapi nasib baik orang tak ramai lagi time ni.. Huhu.. Mungkin awal lagi kot.. :P 

Before balik marilah tangkap gambar dekat tepi pantai.. 
Tapi malangnya anak aku tak duduk diam.. Gambar semua gegor.. Sedihh.. 
HAHA.. 

Kami lagi.. 
Sebelum ferry bergerak..Sempat lagi.. 

My beautiful family :) 
Syukur Alhamdullilah.. Tamatlah percutian 3 hari 2 malam kami di Pulau Pangkor.. 

Lepas ni kemana pulak kita? 
Hehe.. 


Love, 
Fia Aznam Roses


No comments: