Powered By Blogger

Tuesday, January 04, 2011

"i need Diet".!!

Hye Salam. ":)

Entry??? Ermm baca sendiri la. takan tak nampak kot? Huhuh. OK la. Chill babe. Jangan touching-touching ":) Heeee.!! Bukan apa, saja nak buat lawak BODOH kat sini. Baru seronok you'll nk bacakan? Hahaha. If you'll tak seronok i nak buat macam mane kan. HAHAH.!! Daaaa, jangan nk tukar cerita, berbalik kepada entry kali ini, "I NEED DIET".!! Gosshh. Help me please. i really need DIET. Yela da masuk Tahun Baru kan. So mestilah nak ada perubahan.!! Hhahah. Toolonng la.


OK la, i nak bagi tau sikit neh TIPS-TIPS DIET;-


ANDA TAK PERLU PENING KEPALA LAGI

  • Kurangkan makan nasi & makanan berlemak. Cuba amalkan makan roti yang ada bijirin bagi menggantikan nasi.

  • Buat exercise keluarkan peluh sekurang2nya 30 minit setiap hari. Paling baik ialah ‘jogging’ atau berenang.

  • Amalkan Makan Malam Sebelum Jam Tujuh Malam. Elakkan Mengambil Makanan Yang Berat Kerana Kadar Metabolisme Yang Rendah Pada Waktu Malam Akan Menyebabkan Makanan Disimpan Sebagai Lemak.

  • Turun 1 Kg Sebulan Secara Tetap Adalah Lebih Baik Daripada Turun Berat Badan Secara Drastik Dan Mendadak. Ini Boleh Mengganggu Kesihatan Dan Kemungkinan Berat Badan Anda Akan Naik Secara Mendadak Pula.

  • Rajinkan Diri Melakukan Senaman Seperti Sit-up. Jika Mampu, Berkunjunglah Ke Jim Berdekatan. Senaman Membentuk Otot Yang Sihat Dapat Membakar Lemak.

  • Beri Penghargaan Untuk Diri Sendiri. Beri Ganjaran Pada Diri Sendiri Jika Matlamat Tercapai. Contohnya, Makan Satu Bar Coklat Yang Sedap. Jangan Risau… Sesekali Tidak Mengapa.

  • Positifkan Diri. Buatlah Target Badan Yang Realistik Dan Perancangan Yang Sesuai. Jangan Memaksa Diri Mencapai Perkara Yang Tidak Logik Dalam Masa Yang Singkat.


SEMAKIN HARI ABANG TENGOK AYANG SEMAKIN BERSERI JE,
BADAN PUN DA BERTAMBAH LANGSING SEKARANG NI.
NI BUAT ABANG SEMAKIN SAYANG DENGAN AYANG NI.
TAK PAYAH NAK CARI LAIN DAH.

HAHAHAHAH.!!!

Ikan kekek mak eloi-eloi
Aku nak kurus la oii :)
HAHAHA.!!


Yang kecewa
Fia Aznam Roses

No comments: