Powered By Blogger

Wednesday, June 08, 2011

"Family Day 2011"

Hye. Assalammualaikum :)


Hallo. I'm back. Hehe. Rindu saya tak? Hoho. Confirm tade orang rindukan. Alaa, kenapa tak rindu? Arhhh. SENTAP lah macam neh. 
Hehe. Okaylah, disebabkan saya dah kembali ke-DUNIA BERBLOGGING neh. Cehh, macam Menteri Besar pulak kan. Huhu. Busy bebenor ke Cik Fatin? Haha. Dah sudah. Hehe lagi :) Okaylah, banyak benda yang saya nak cerita-lah kan. Hoho. Itu confirm. Heeeee -,-


Cehh, banyak sangat ke benda yang nak di-ceritakan tuh Cik Fatin? Huhu. Tunggu jela awak-awak semua. Hehe :) Eh-eh, saya pelik lah dengan diri sendiri. Kenapa tetiba je, AWAK-AWAK SAYA NEH? Haha. Tak pernah-pernah nokk. Huhu :)
Dah sudah, giler dah kau neh kot Fatin. Haha. GEDIKS pon ade kot. HOHO.!!


Dah-dah, jangan nak lalut-lalut lagi. Sebenarnyaaaa, saya di-sini nak kongsi sikit lah kan. Haha. About my Family day hari tuh. Sebenarnyaa. Dah lepas dah pon. Hehe. 2minggu yang lepas lah. Tapi, suka hati lah nak update bila kan. Huhu. Mesti korang bengangkan. Bengang tak? Bengang tak? Huhu.
Ahh sudah lah, nak gurau sikit pon tak boleh kan sekarang neh? Hurmmm. Huhu.


Okay-okay, malas nak melalut panjang-panjang.
Meh sini nak cerita...................................


Macam biasalah, Family belah ayah saya memang suka buat Family Day, bak kata orang baru ngam-ngam choii gitu. Haha :) Tade maknenyaa. Okay. Seperti tahun-tahun sebelum neh. Tapi belah mydad best lah, kalau nak pergi kemana-mana mesti nak ajak 1 family. Memang kena confirm pergi lah. Tak kesah lah mana pon. Even, nak pergi kenduri kahwin pon nak convoi ramai-ramai tau. Auwww. Bangga mak ada family and sedara-mara macam tuh. Huhuh :)


Like a last year kiteorang punya Family Day buat dekat-dekat je. Kat Hulu Langat, BUT, This year kiteorang buat jauh sikit lah. Haha. Dekat Pahang. Haaa, jauh tak? jauh ta? Jauh kan. Hehe. Jauh lah sangat kan. Tak sampai pon 8jam kan. Huhu. Tapi for me, jauh jugak lah. Sebab rumah yang kiteorang stay dulu kena masok hutan belantara. Haha. *Hutan Belantara tak tahan*.! Haha. Jahat kau Fatin. Babap kang. Huhu -,-


Okaylah. Firstly, saya ingatkan gerak haru Jumaat, yela tak kan nak stay satu hari je kot. Tak syokk la. Hurmm. Rupanyaa, memang stay satu hari je. Haha. GILER. Okay gerak hari Sabtu. Macam biasa, ayah saya PAKCIK AZNAM. Orang paling bersemangat sekali kalau bab-bab nak pergi jalan neh. Huhu. Kami semua plan tunggu kat mana ntah. *time-time macam neh lah aku lupa*. HAIHHH. Nampak naou dah tua kau Fatin :) Heee. Macam yang saya cakapkan, ayah saya paling bersemangat sekali. Sebabbbbbbbb................ Kiteorang sampai paling awal. Huhu -,-


Agak lama jugak lah kiteorang tunggu sedara-sedara yang lain. Dalam pukul 10am lebih macam tuh baru kiteorang gerak. Ohh. Time nak gerak tuh. Punya lah happykan. Macam nak ke Los Angeles. Haha. Padahal nak pergi Pahang je. Haha. Ehh, hallo..... Semangat happy tuh kena lah ada. Haaa. Bukan selalu okay dapat jalan ramai-ramai macam tuh. Hehe ":) Dalam 7 buah kereta tak silap saya. Ramai tak? Haa? Walaupun bukan semua Family yang pergi tapi bagi saya itu pon dah cukup ramai. Hehe -,-


Okay sesudah sampai kat Pahang, kiteorang berhenti makan tengahari kat mana ntah :) Ohh, aku lupa lagi. Adoiyaiii, Susah betol lah kau neh Fatin. APA PON TAK BOLEH. Hahah :D



Haa, sini lah kami makan tengahari. Heheh :) Cer tengok tuh.! Berderatkan. Haha. KESIAN. Hehe. Tapi BEST. Happening -,-


After dah selesai makan tengahari, kiteorang pon gerak seperti biasa untuk sampai ke destinasi. Haha. Cehh ayat..... Betul-betul sastera neh. Hahah ":)
Okay dalam pukul 2pm lebih macam tuh kot baru kiteorang sampai ke destinasi yang sepatotnyaa.
Kena redah hutan bagai tau. Haha. KAU ADA? Haha. Poyo tak? Bluekss.!!


Haha. Kalau korang nak tau, sampai-sampai je kat homestay kiteorang. Angkat barang semua. Haha. Maluuuuu lah nak cakap.....
Okay-okay lah saya cakap. Heee :) Kiteorang terus pergi memancing tau. Huhu. Kebetulan rumah homestay yang kami duduk tuh. Rumah abg sedara saya. -,-
Sooo, rumah dia besar. And dia jugak ada kandang kambing, kolam ikan. HUHU :) So, sesampai nyaa kami, tak dan nak duduk, and boleh dikatakan. Bontot pon belom panas lagi kiteorang dah turun memancing tau. Haha. Tapi, serious. MEMANCING, MEMANG MEMERLUKAN KESABARAN YANG TINGGI. Haha. Nak tau sebab apa? Sebab........................
1 ekor ikan pon tak dapat tau. BENGANG je rasa. Huhu -,-


Then, malam tuh. APA LAGI. Macam biasalah kalau dah ade Family Day tak sah lah kan kalau tade BBQ Time :) Hohoho -,-
Tapi tade lah BBQ sangat. Hehe. Just Sate, and ikan-ikan hasil memancing tuh jea jadi makan malam tuh. Haha :) Tapi bukan tuh je tau. Ada lagi. Haha. Ada nasi, lauk-pauk. HAHA.
Pe lagi, saya yang dalam sesi pengDIETan neh pon makan sampai tengah malam. Hohoh. Neh kalau trainer dengar neh. Confirm kena. Hahahhahah :)


Okay lah. Ini cerita hari Ahad pulak. The Game's time. Heheh :) Dah nama pun Family Day kan. Mesty lah ada games bagai. Tak kan nak bangun tidur makan je. Haha, Itu bukan Family Day namanyaaa. Heeee ":)
Tapiii............... Sebelum tuh, senang cakap, sebelum games bermula, sesi bergambar wajib lah kena adakan. Huhu :)




Ayob's Family ":)



Kamarolzaman's Family ":)



Amran's Family ":)



Aziz's Family ":)



Hamdan's Family ":) *Ini lah Tuan Rumah*.! Hehe -,-


And you'll mesti tertunggu-tungukan. Mana picture my family? Hahah. Nak tengok ke tanak? Haha lagi.!! Alaaaa, Malu lah nak tunjuk. Heeee :) Okay-okay.!! Sabar.... Nak tunjuk lah neh. Heee. PEACE -,-


Tadaaaa.



Aznam's Family ":)
HAHA :) Malaysia okay -,- Heheh :) Korang ade?



Family saya lagi. Hehehe :) Malaysia Boleh. Haha. Tapi trademark for my family is MALAYSIA? APA PON TAK BOLEH. Hahah -,-


Okay, itu adalah sesi bergambar bersama family masing-masing. Hehe. Bukan nak cakap apalah kan. Kalau tade gambar berupa SYOK SENDIRI memang tak sah lah kan. Heheh ":)
Meh sini nak tunjuk sikit pic berupa syok sendiri from Tuan punya BLOG. Hahah ":)




Nampak tak? Tuh semua muka SYOK SENDIRI. HAHA ~,~
Ahh, lantak lah kan. Nak syok ke nak apa. Huhuh. Ada aku kesah? Hehe :D




Shahmail & Adia Family's Day 2011
Ohh. Ini adalah Family saya :) LOVE THEM <3


Okay lah you all semua. Rasanyaaa dah panjang sangat saya bebelkan pagi neh. Huhuh. Agaknya korang nak baca pon malas kan. Hehe -,-
Hehe. Okay lah kawan-kawan.


Nanti saya bebel lagi eh. Mmuahxx :)


Anak itik naik feri,
Aku teringin nak makan buah ceri.
Hahah. Tetibakan?
GILERR. -,-


Lots of Love,
Fia Aznam Roses


No comments: