Powered By Blogger

Thursday, September 08, 2011

"Hai, awak Hantu Bonceng ke?".

Hye. Assalammualaikum :)




Selamat pagi semua.. Hari neh dah raya ke-9.. Cepat je rasa kan.. Kan best kalau sekarang neh masih dalam raya pertama. Argh.. Serious, raya kali neh macam tade rasa pape.. Hurmmm :(
Saya nak cuti raya lagi.. Arghh...... BOSAN lah kerja.. *Boleh tak macam tuh*? Kalau tak kerja nak makan apa kan.. Haihh.. Apa lah aku neh..

Sebenarnya, bukan neh yang aku nak cakap pong.. Hehe.. Tengok lah tajuk kat atas tuh, apa yang itew nak ceritakan.. Hehe..Tajuk nak poyo, padahal tade pe pon.. Huhu :) APA PON TAK BOLEH.. Okaylah,
Semua orang pon tahu kalau setiap kali raya je, mesti kat wayang macam-macam cerita keluarkan.. Cerita best-best pulak tuh.. So, untuk raya tahun neh, cerita kat wayang dan semua orang pon tahu cerita yang meletup-meletup.. Hehe.. Apa lagi kalau bukan cerita HANTU BONCENG..

Bukan setakat Hantu Bonceng je yang ade kat pawagan, Selain tuh, cerita cinta KARIPAP-KARIPAP CINTA.. Ntah apa cerita lah Karipa-karipapCinta neh.. Hurmmm.. Tengok pelakon die pon aku tak gemar.. Huhu.. Bukan aku tak suka dengan pelakon die.. Tapi.................. Tade pape lah.. Cuma nak bagi tahu, yang die memang kacak.. Heeee ~~

Dah, now nak story pasal Hantu Bonceng yang tengah letups kat pawagam.. Kalau korang nak tahu lah, aku tengok cerita neh 2 KALI okay.. Hehe.. Sebabnyaaa, tak bosan.. Dalam panggung asek tergelak je.. Huhu..
Ayat yang tak boleh aku lupa is APAM... Hahah..
Aku rasa dialog-dialog dalam cerita confirm jadi ikutan.. Hehe.. Contohnyaa.. APA CHELOP dan HA, NEH MAKAN DIE..


Sinopsis

Mengisahkan Amran(Johan) seorang budak Delivery yang sering terlibat dengan perlumbaan motor Drag secara haram. Cerita bermula apabila Amran memenangi satu perlumbaan drag haram dan di beri habuan seorang bohsia (Maya). Bohsia itu telah membonceng motor Amran untuk di bawa ke port. Malang tidak berbau apabila motor Amran telah dilanggar lori semasa keluar simpang.
Bohsia itu mati ditempat kejadian dan Amran telah dikejarkan ke hospital. Hidup Amran mula berubah selepas kejadian tersebut. Setiap malam Amran akan dihantui oleh Bohsia itu. Amran tension dan meminta bantuan kawan karibnya Kunyit. Mereka bersama telah berikhtiar dengan pelbagai cara untuk menghapuskan badi Amran itu. Tanpa mereka sedari, mereka mula menjadi baik dan mula menghargai kehidupan mereka dan tidak lagi terjebat dengan aktiviti yang tidak sihat itu.



Kalau korang yang belom nengok movie neh, pergi la tengok.. Tak rugi okay.. Serious best, kelakar gilerr.. 


p/s : Sokonglah filem tempatan.. 

Sekian.. Daaa.. Kbai..


Lots of Love
Fia Aznam Roses

No comments: