Powered By Blogger

Thursday, November 20, 2014

"Cukur Jambul - Muhammad Firash Arryan"


Hi Assalammualaikum :) 


Seperti yang korang semua tahu, last Saturday aku ada buat majlis anak aku, Majlis Aqiqah & Cukur Jambul pada 15.11.2014. So untuk entry Majlis Aqiqah tuh nanti aku up satu entry ye.. Hehe.. Sebabnya gambar belum dapat lagi dari photographer.. Tataulah bila dapatnya.. 

Aku tahu kalau ikut sunnah baby boleh botakkan rambut or cukur rambut pada hari ke-7, tapi aku tak buat pada hari ketujuh tuh, kononnya lepas pantang aku nak buat majlis cukur jambul.. Tapi cancel sebab tak kena date.. Lagi pon aku bersalin dalam bulan puasa.. So habis pantang pon 2 hari sebelum raya.. Hehe.. 

Kalau nak diikutkan rambut anak aku memang lebat.. Hurmm patutlah time pregnant aku asyik rasa nak terkencing je.. Betul ke kalau rambut anak lebat maknya akan rasa kerap nak buang air? Hihi.. Mitos ke? Ntah aku pun tatau.. Aku dengar orang cakap je.. Tapi memang time pregnant tuh aku memang kerap sangat nak buang air.. Then perut pun asyik rasa gatal je.. Memang menggaru jela perut ni.. Stretch mark? Hurmm.. Memang adalah kan.. Dah asyik menggaru je perut tuh.. :( 

Haa tengok ni, kira lebat jugaklah kan rambut anak aku tuh? 
Sebab papa and mama dia pun rambut lebat jugak.. Mana anak tak ikutkn.. 
Hehe :) 

Tapi masa sebelum nak mencukur rambut anak aku, aku asyik pikir banyak kali jugaklah, nak cukut ke tak nak cukur ke tak.. Sayang ohhh rambut anak dah cantik dah panjang tetiba botak.. Sedih.. Hehe.. Emosi kejap.. Tapi bila bincang dengan husband, dia cakap nak cukur.. So aku ikut jela.. Tape rambut boleh tumbuhkan.. Bukan tak boleh.. Cuma nanti aku rindu lah nak bau rambut anak aku yang busyuk masyam tuh.. Hehe.. 

So untuk mencukur ni, aku mintak pertolongan pakcik aku.. Sebab dia dah ada pengalaman cukurkan cucu sendiri.. Ayah aku tak berani.. Ngilu katanya.. Aku and husband memang lagi lah tak berani plus tak pandai pun.. Hihi.. Kebetulan masa pakcik aku datang rumah, aku belum mandi lagi.. Cukur pepagi sebab senang, after cukur tuh terus mandi..

Sebelum mencukur bagi pic poyo sikit.. 
"apa tengok-tengok, kita dah nak botak ni"

Masih belum mengerti, apa yang sedang dilakukan ni.. 

Mungkin dia rasa sedap sebab rasa macam ada orang belai-belai kepala dia.. 
Sebab tuh muka happy je.. 

Okay muka macam nak nangis sikit.. Tapi chill lagi..
 Cover macho..

Tadaaa, Kita tak nangis pun.. Kita happy tau rambut kita dah kena cukur.. 
Nampak lebih macho gitew.. Hikhik.. 


Okay now mama tak sabar nak tunggu rambut awak panjang balik.. 
Berapa lama nak tunggu panjang? Hurmm kena tunggu la.. Haha

Okay.. Till then.. Bye :) 


Love, 
Fia Aznam Roses


2 comments:

Sheila Salim said...

assalamualaikum fatin.. heeee adam hari ke 6 dah cukur habis. smpai skrg rambut dia halus je... kita suka tengok rambut lebat firash tu.. share sket bagi kt adam boleh firash? hihiiiii

Fia Aznam said...

Wassalam awak.. Hehe.. Awalnya adam cukurkn.. ikutkn kita tanak cukur.. tp husband nak.. so kita ikut je.. hehe.. tuh la maybe sbb mama papa dia rambut lebat kot.. tuh yg dia ikut.. hehe.. awak letak minyak tak kt adam?